Kati a Nagyvilágban

Kenya a szállodán túl

Első főzőlecke

2016. október 04. 19:11 - katicico

- Segíthetek valamit? – kérdeztem Simeont.
- Készíthetnél egy teát.
- Jó. De hogy kell? – kérdeztem, merthogy más a teafű, más a lábos, más minden.
- Hát csináld úgy, ahogy otthon szoktad!

Jó vicc… Otthon a) bedobom a filtert a vízbe, b) teagyöngyöt használok. Itt meg csak egy kis szűrő van, amiben láttam, régi teafű van. Azt tudtam, hogy jó erősen isszák, amit én is szeretek, így felforraltam a vizet az alumínium tálban, majd elkezdtem szerencsétlenkedni a kis szűrőbe szórt morzsolt tealevelekkel miután a tüzet elzártam.

Kiderült, hogy a leveleket bele kellett volna önteni a vízbe, s kb 5 percig forralni, utána leszűrni.

Ezek után inkább kértem, mindent magyarázzon el nekem, mint egy bébinek, illetve hogy tanítson engem is főzni, mint a kishúgát. Így ma este együtt főztünk egy egyszerű vacsit, ami három részből állt.

Kukorica kenyér

Forralj vizet. Szórj bele kukoricalisztet kavargatás közben addig, míg össze nem áll egy kenyérré. Vigyázz, a magas lángok meg ne égessenek nagyon, miközben a vékony falú aluminium edényt fogod egy darab kartonnal – mert a konyharuhák eltűntek. Ennyi. Só, fűszer nem kell bele.

Mellé készült fogások, amiknek fogalmam sincs a nevéről:

1.) Hagymát piríts olajon, majd ha már kezd barnulni, önts bele szeletelt paradicsomot. Lehetőleg olyan gyönyörű pirosat, amilyet még sosem láttál Magyarországon. Pirítsd tovább az olajban, majd mikor megfőtt, önts bele egy nagy zacskó csíkokra szabdalt „kale”-t. (Leveles kel a neve talán magyarul.) Kis vízzel felöntve párold, majd sózd.

2.) Hagymát piríts olajon, majd ha már kezd barnulni, önts bele szeletelt paradicsomot. Ezt jól nyomkodd szét fakanállal pépesre. Mikor már szétfőtt, mehet bele a felvert tojás, amit összesütsz rántotta-szerűre. Ebbe sem megy fűszer.

Tök finom volt. Elég volt tényleg az az egy sós fogás, jól kiegészítette a másik, semlegesebb ízűt.


Egyébként imádják a húst, de elég drágának számít az itteni viszonylatban, így szerencsére csak ritkán esznek. A babot tudomásom szerint annál jobban szeretik.

Ebédre kiszállítanak kaját az irodába visszaváltható műanyag edénybe, vagy zacsikba csomagolva. Van hozzá másfél deci chili is zacskóban. 

 További fotók itt.

Szólj hozzá!
Címkék: recept Kenya

A bejegyzés trackback címe:

https://katianagyvilagban.blog.hu/api/trackback/id/tr511770929

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása