Kati a Nagyvilágban

Kenya a szállodán túl

Muzungu ár

2016. október 24. 09:26 - katicico

Tegnap reggel avokádót kívántam, így elindultam venni. 
- Vigyázz, mert a muzungu árat fogják felszámolni neked! - figyelmeztetett Simeon. (Muzungu = fehér ember)
- Mi a rendes ár?
- 10 Shilling egy kicsiért, 20 egy nagyért.
- Jó, figyelek.

A piacon isteni, puha avokádót kaptam 20 Shillingért.

Észrevettem, hogy bár tudok róla, hogy a fehéreknek minimum háromszoros árat szoktak megadni a helyiek, addig nekem a helyi árakat számítják fel. Megkérdeztem Simeont, miért lehet ez.
- Talán azért, mert szerénységet sugárzok, nem gazdagságot?
- Nem! Azért, mert mindig mosolyogsz és barátságos vagy velük! Azok a fehérek, akik felveszik a barátságtalan faarcukat, megfizetnek érte. Volt egy barátom, aki elment avokádót venni. 50 Shillinget kértek tőle darabjáért. Mikor megkérdezte tőlem, mennyibe szokott kerülni, mondtam neki, hogy 5 Shilling. "Miért volt ez?" kérdezte tőlem, s elmondtam neki ugyanezt. Másnap mosolyogva ment vissza ugyanahhoz a hölgyhöz, sokat beszélgettek, s a végén két avokádót kapott teljesen ingyen.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://katianagyvilagban.blog.hu/api/trackback/id/tr3611833793

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása