Kati a Nagyvilágban

Kenya a szállodán túl

Hányan férnek el egy egyszobás lakásban?

2016. november 14. 14:07 - katicico

Elhagytam Kisumut, elindultunk Uganda felé, de még közben megálltunk két éjszakára Busiában, a határvárosban. Már egyszer jártunk itt és imádtam, így nagyon visszavágytam. Geoffrey legjobb barátja, Derick lakik itt a párjával és kétéves kisfiukkal egy tenyérnyi lakásban a szegénynegyed közepén.

Legutóbbi alkalommal is a végletekig meghatódtam, hogy bár hárman élnek egy kb. 12 m2-es lakásban, örömmel fogadnak mindkettőnket, sőt, nem akarnak hazaengedni. Az asszonyka, akivel alig beszéltem pár mondatot, nagy öleléssel búcsúzott, s lelkemre kötötte, hogy legközelebb egy hónapra jöjjek. Viszontlátáskor átölelt: „hiányoztál” –mondta.

Csodálkozva konstatáltam, hogy Derick öccse is itt van vendégségben, de nem aggódtam. Ugyan egyetlen, normális franciágyat láttam a szobában, meg még egy egyszemélyes matracnyi helyet a padlón, úgy döntöttem, nem teszek fel aggódó kérdéseket, inkább megvárom, este mit mondanak, hova feküdjek. Úgyis a vendég kapja a legjobb helyet.

Tényleg elfértünk. A fiúk elmentek mulatni, én a falnak fordulva elsőként aludtam el a franciaágy legjobb sarkában a szúnyogháló alatt. Mikor felébredtem, Geoffreyt találtam magam mellett, mellette a kis feleség a picivel. A földön a matracon a testvérpár. Működött, valahogy mindenkinek elég hely jutott a kánikula ellenére is.

Ha otthon kérdeznek, lehet-e 12 m2-en élni családként, biztos nemet mondtam volna. Most viszont teljesen kényelmesen vagyok. Meleg van, úgyhogy lehet a ház előtt főzni, mosni, fürdeni, pisilni, vacsorázni. Van pottyantós WC, mellette egy fülke, ahol zuhanyozni lehet. Valahogy tökéletesen elférünk és nem érzem, hogy bármi is hiányozna. Még a lavórból fürdést is élvezem hideg vízzel.

A város meg van őrülve értem. Gomolygó gyerekfelhő kísér mindenhova. Ma elmentem egyedül vízért: hazafele kb. 40 gyerek vonult velem, mutatva az utat. Tökéletes biztonsági szolgálat.

Sok minden amúgy itt nem történik. Pihengetünk, beszélgetünk, főzünk, s Geoffrey varrja a rasztáimat. No meg voltunk a piacon, ahol a döbbenetesen jó cuccokat lehet kapni már 100 forintért is.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://katianagyvilagban.blog.hu/api/trackback/id/tr4412000122

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása